Communicatiemiddelen die een jonge doelgroep aanspreken in een concept met een knipoog naar het verleden. Kan dat? Jazeker! 1,5 maand voor de oplevering waren alle woningen van Clusius verhuurd.
Clusius – Aansprekend concept en allerlei campagnemiddelen
Voor dit nieuwe appartementengebouw in Leiden wilde onze opdrachtgever Syntrus Achmea Real Estate & Finance communicatiemiddelen met ‘een eigen touch’. De naam van het gebouw stond al vast en werd ons uitgangspunt: Clusius. Clusius was plantkundige aan de Universiteit van Leiden. Dat gaf ons voldoende aanknopingspunten. De appartementen liggen bovendien bij een park. Een plantkundig concept past dus bij de geschiedenis én de actuele locatie.
De pay-off ‘Jouw stek in Leiden’ maakt de combinatie van wonen en groen nog duidelijker. De vormgeving baseerden we op klassieke botanische tekeningen samen met aansprekende foto’s van jonge mensen. Het concept werkten we uit in een hele campagne met een Facebookpagina, advertenties, website, online brochure en bouwhekdoeken.