In 2010 ging in Den Haag de wijk rond de oude Elektriciteitsfabriek op de schop. De gemeente klopte bij ANN-gebiedsversterking aan voor advies over de positionering. En ANN zocht samenwerking met Fronttaal. Zeven jaar later stond Syntrus Achmea bij ons op de stoep: graag een compleet campagneconcept voor een luxe appartementencomplex in de nu gewilde wijk.
Vol energie
Bij de gemeente pleitten wij voor het behoud van het industriële karakter, dat vooral jonge stadsbewoners zou aanspreken. En dat ‘merk’ van het Energiekwartier bleek na zeven jaar in de campagne voor Syntrus Achmea nog steeds sterk: vernieuwend, stoer, creatief, robuust, verrassend en…. energiek. Ja, die laatste inkopper konden we natuurlijk niet laten liggen. Het rauwe randje is, zoals wij voorspelden, de kracht van het Energiekwartier geworden.
Prikkelt & verrast
Het concept werkten we uit in een grootse campagne met een website, Facebookpagina, bouwhekdoeken, een geveldoek, advertenties, brochures, beachflags en spanposters. Alle woningen waren voor oplevering verhuurd.