Vintastic
Marktintroductie & merkbouw
De Burg Group is met vijf fabrieken in diverse Europese landen, de grootste azijnproducent in Europa. De focus ligt op de Nederlandse markt, maar er is een Europese groeiambitie. Vanwege de omvangrijke productie voor andere labels ontstond de behoefte aan een eigen merk.
We bedachten een nieuwe productnaam voor Burg’s eigen merk schoonmaakazijn: Vintastic (een combinatie van vinaigre – het Franse woord voor azijn en de Engelse afkorting van vinegar – en tastic, omdat de werking fantastisch is). Deze naam vormde de basis voor een complete huisstijl.
Resultaat
Dit duurzame schoonmaakmiddel obv natuurlijk schoonmaakazijn krijgt steeds meer distributiepunten en groeit als verantwoord en betaalbaar alternatief voor chemische schoonmaak alternatieven
Klant
Burg Group
Opdracht
Ontwikkel een marketingcommunicatieplan en merknaam en introduceer het merk op de Nederlandse (schoonmaak)markt
Expertises
- Onderzoek & advies
- Conceptontwikkeling
- Positionering
- Design
- Merkbouw
- Online Marketing
- Promotie