Spring naar inhoud

De voormalige NDSM-werf ligt aan het IJ in Amsterdam-Noord, vlakbij het Westelijke Havengebied van Amsterdam. Dit gebied is getransformeerd naar een hotspot waar wonen, werken en recreëren samenkomt.

We mochten meedenken over de positionering van de eerste nieuwbouw appartementsgebouwen en en (gebieds)marketing van deze nieuwe woonwijk. Feitelijk de start van de totale gebiedsontwikkeling boven het IJ. Een omvangrijk project met in totaal 543 appartementen, verdeeld over zes verschillende woonblokken inclusief een gebouw met studentenwoningen. Elk gebouw heeft een eigen karakter. Er zijn verschillende type woningen, waaronder 2-, en 3-kamer appartementen, lofts, penthouses en maisonnettes.

Resultaat
Volledige marktopname in ‘no-time’. En minstens zo belangrijk: een zeer succesvol startschot voor de totale ontwikkeling aan ‘de overkant van het IJ’.

Klant

Bouwinvest

Opdracht

Branding en positionering van nieuwbouwwoningen, inclusief promotie van deze rauwe woonlocatie.

Expertises

  • Marketingstrategie
  • Conceptontwikkeling
  • Huisstijl
  • Webdesign
  • Webdevelopment
  • SEO, SEA, SMA
  • Advertising (Print & Out of Home)
  • Online marketing
  • Media-advies & -inkoop
  • Evenementen-organisatie
  • Participatie
De Werf
De Werf
De Werf
De Werf
de-werf-entree-kunst

Onderdeel van de marketingstrategie was om het industriële karakter van het gebied ‘levend’ te houden. Met hulp van lokale musea, fotoarchieven en lokaal gevestigde kunstenaars, zijn verwijzingen naar het verleden verbeeld in kunstobjecten die permanent worden geëxposeerd in centrale toegangshallen.

De industrial look werd doorgevoerd in de huisstijl, marketingactiviteiten en verhuur promotie van de appartementen.