Spring naar inhoud

Een Nederlands familiebedrijf uit Hoorn, dat al decennialang tafelsauzen produceert ten behoeve van de horeca en de industrie. Bij de bedrijfsopvolging van vader op zoon ontstonden nieuwe inzichten. Er was behoefte aan een frisse merkprofilering en groei van omzet en marktaandeel.

We wilden profiteren van het sterke bedrijfsimago en verder bouwen aan de merknaam. Vandaar dat de naam ongewijzigd bleef en het logo gerestyled werd. Visie, missie en merkwaarden werden helder geformuleerd en de herpositionering werd ondersteund door een authentiek merkverhaal. Daarna werd de merkarchitectuur onder de loep genomen, is het productassortiment aangescherpt en werden de etiketten en verpakkingen vernieuwd. Daarnaast bedachten we een onderscheidende pay off: Oliehoorn. Sensausioneel lekker! Om dit alles te borgen is de totale corporate identity vastgelegd in een online Brandbook.

Resultaat

  • Succesvolle herpositionering
  • Introductie in retail via landelijke supermarkten
  • Vergroting van de naamsbekendheid (> 20%)
  • Groei van het marktaandeel, omzetgroei en meer winst
  • Diverse merkactivaties en campagnes met onder andere spots op prominente tv-zenders.

Klant

Oliehoorn

Opdracht

Herpositionering, rebranding, merk-, marketing- en communicatiestrategie

Expertises

  • Marketing
  • Design
  • Conceptontwikkeling
  • Communicatie
  • Reclame (TV, online, print)
  • Promotie
  • Media(inkoop)
  • Beurzen & evenementen
  • Online marketing, website, social media(beleid)
  • Merkactivatie

Gelijktijdig werd over een periode van zes jaar fasegewijs gewerkt aan de verbetering van bedrijfsprocessen, passende organisatiestructuur, interne communicatie en meer focus in de marketingstrategie. Last but not least waren we nauw betrokken bij de introductie van Oliehoorn in de retail. Het merk dat voor die tijd uitsluitend beschikbaar was voor de foodprofessional, was vanaf dat moment ook te koop in supermarkten voor de eindgebruiker.